نورپردازی به روش هوش مصنوعی/ بخش چهارم
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

1- فاكتورهای كیفی

با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر نرم افزار خروجی مناسب از یك تصویر سه بعدی روشنایی و نورپردازی را بصورت

پيشنهادی ارائه ميکند :

آرامش بصری : یعنی اینکه با قرار گرفتن در محيط احساس خستگی نکنيم ، عواملی که در حصول آرامش بصری موثر هستند عبارتنداز: نمود رنگ خوب(Color Rendering Index) و توزیع یکنواخت درخشندگی.

كارایی بصری : روشنایی محيط باید به گونه ای باشد که نيازهای چشم انسان برای رویت اشياء ممکن گردد ، به این معنی که محيط باید به اندازه کافی روشن باشد و عواملی که باعث ایجاد خيرگی ميشوند محدود گردد.

نمود بصری : یکی از اهداف ما از قرار دادن سيستم روشنایی در یك محل ، بدست آوردن نمود بصری استمنظور از نمود بصری این است که با انتخاب مناسب جهت تابش نور و انتخاب رنگ نور مناسب را بتوانيم به صورت سه بعدی تشخيص دهيم .

خيرگی در اثر تحریك شدید نور یا درخشندگی بيش از حد در یك ميدان ایجاد می شود که باعث اختلال در عمل تطابق شبکيه چشم می گردد . برای داشتن یك روشنایی مناسب در محيط جلوگيری از پيدایش نور خيره کننده امری ضروری است .نور بيش از اندازه کار بينایی چشم را مختل می کند و باعث کاهش قدرت بينایی می شود .چنانچه فرد به مدت طولانی در معرض روشنایی زننده قرار گيرد آسایش و روحيه کاری او دچار آسيب می شود .

بازتاب نور تابيده شده به سطح انعکاس می باشددر صورتی که سطح خشن وسياه باشد تقریبا تمام نور جذب می شود و اگر سطح دارای سطح روشن باشد مقدار زیادی از آن منعکس می شود .

رفع خیرگی

اجتناب از درخشندگی بيش از حد نسبتا ساده است ، این کار با توزیع نور مناسب و نصب صحيح وسایل نوری امکان پذیر استدرخشندگی هایی که به طور موضعی در ميدان دید متمرکز شده اند موجب اختلال در تطابق چشم می گردداین نوع خيرگی ممکن است با استفاده از نور غيرمستقيم و توزیع نور مناسب تعدیل شود.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا-  هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند





:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: